W poniedziałek 24 listopada w Hotelu Malbork odbyło się walne spotkanie członków Stowarzyszenia Samorządów Nadwiślański Korytarz Transportowy. Następnie samorządowcy spotkali się z Posłami i Senatorami z powołanego w październiku Parlamentarnego Zespołu ds. budowy Nadwiślańskiego Korytarza Transportowego, gościem tego spotkania był Stanisław Bukowiec, wiceminister w Ministerstwo Infrastruktury
Dr inż. Marcin Budzyński przedstawił Studium strategicznego znaczenia połączenia drogowego Autostrady A1 z Mierzeją Wiślaną w korytarzu drogi krajowej nr 55. Natomiast Dyrektor Pomorskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] Karol Markowski, zaprezentował zarys techniczno-ekonomicznej analizy potrzeb na Drodze Krajowej 55. Finalnego dokumentu można spodziewać się w drugim kwartale 2026 roku.
Przebudowa drogi DK55 ma duże znaczenie dla wszystkich samorządów. Według pomysłodawców modernizacja to nie tylko poprawianie infrastruktury i budowa ścieżek, lecz przedsięwzięcie, które zmieni i skoryguje przebieg drogi krajowej.
Na inwestycji zyska transport kołowy, a tereny położone przy drodze krajowej staną się atrakcyjniejsze. Nowy korytarz nabierze strategicznego znaczenia nie tylko dla lokalnych samorządów, ale również dla całego kraju. Na modernizacji tego odcinka DK zyska również ruch turystyczny.
Przebudowa drogi DK55 ma duże znaczenie dla wszystkich samorządów. Według pomysłodawców modernizacja to nie tylko poprawianie infrastruktury i budowa ścieżek, lecz przedsięwzięcie, które zmieni i skoryguje przebieg drogi krajowej.
Na inwestycji zyska transport kołowy, a tereny położone przy drodze krajowej staną się atrakcyjniejsze. Nowy korytarz nabierze strategicznego znaczenia nie tylko dla lokalnych samorządów, ale również dla całego kraju. Na modernizacji tego odcinka DK zyska również ruch turystyczny.











