„Więcej szacunku dla młodego wizerunku” to kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka, która ma na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem lekceważenia prawa młodych osób do ochrony ich wizerunku w Internecie.
Inicjatywa powstała w konsultacji z nauczycielami, prawnikami oraz młodymi osobami, a celem jest uświadomienie dorosłych, że wizerunek dziecka to nie tylko obraz jego twarzy. To także jego sposób bycia, czy aktywność w sieci, np. polubienia lub komentarze pozostawione w mediach społecznościowych, które podlegają ochronie jako dobro osobiste i dane osobowe.
W ramach przygotowań do kampanii, RPD przeprowadził badania, z których wynika, że aż 74 % dzieci i młodzieży wskazuje publikowanie zdjęć lub nagrań bez zgody znajdującej się na nich osoby jako jedno z najbardziej szkodliwych zjawisk w Internecie.
Materiały opublikowane na stronie internetowej RPD przedstawiają zasady, dzięki którym możemy dowiedzieć się jak należy się kierować, aby dbać o prywatność dzieci w sieci oraz uzyskać informacje o dobrych praktykach związanych z publikowaniem wizerunku dziecka, jakie Rzeczniczka Praw Dziecka rekomenduje szkołom. Dzięki kampanii możemy zrozumieć, jak istotne dla dzieci i młodzieży jest zarządzanie własnym wizerunkiem, czy bycie wysłuchanym.
Materiały opracowane w ramach kampanii to m.in.:
- Artykuły dla nauczycieli oraz rodziców: „Jak rozsądnie publikować materiały z udziałem uczniów?”, „Jak chronić wizerunek dziecka w Internecie?”,
- Scenariusze lekcji dla 3 grup wiekowych: klasy I-III, IV-VI, VII-VIII. Mają one za zadanie kształtować umiejętności ochrony wizerunku oraz dbanie o własne bezpieczeństwo w sieci.
- Infografiki.
Partnerem wydarzenia jest Urząd Ochrony Danych Osobowych. Patronat nad nim objęło Ministerstwo Cyfryzacji, a kampanię wspierają UNICEF, NASK-PIB oraz Save the Children Polska.

W ramach przygotowań do kampanii, RPD przeprowadził badania, z których wynika, że aż 74 % dzieci i młodzieży wskazuje publikowanie zdjęć lub nagrań bez zgody znajdującej się na nich osoby jako jedno z najbardziej szkodliwych zjawisk w Internecie.
Materiały opublikowane na stronie internetowej RPD przedstawiają zasady, dzięki którym możemy dowiedzieć się jak należy się kierować, aby dbać o prywatność dzieci w sieci oraz uzyskać informacje o dobrych praktykach związanych z publikowaniem wizerunku dziecka, jakie Rzeczniczka Praw Dziecka rekomenduje szkołom. Dzięki kampanii możemy zrozumieć, jak istotne dla dzieci i młodzieży jest zarządzanie własnym wizerunkiem, czy bycie wysłuchanym.
Materiały opracowane w ramach kampanii to m.in.:
- Artykuły dla nauczycieli oraz rodziców: „Jak rozsądnie publikować materiały z udziałem uczniów?”, „Jak chronić wizerunek dziecka w Internecie?”,
- Scenariusze lekcji dla 3 grup wiekowych: klasy I-III, IV-VI, VII-VIII. Mają one za zadanie kształtować umiejętności ochrony wizerunku oraz dbanie o własne bezpieczeństwo w sieci.
- Infografiki.
Partnerem wydarzenia jest Urząd Ochrony Danych Osobowych. Patronat nad nim objęło Ministerstwo Cyfryzacji, a kampanię wspierają UNICEF, NASK-PIB oraz Save the Children Polska.
