Rozpoczął się nowy sezon turystyczny, a Malbork zainaugurował go wyjątkowym wydarzeniem promocyjnym. W dniach 9–10 maja miasto gościło 7 dziennikarek reprezentujących 5 ogólnopolskich mediów i portali turystycznych, które miały okazję poznać atrakcje Malborka – nie tylko słynny zamek, ale także jego inne ciekawe zabytki i miejsca, lokalnych pasjonatów i nowoczesne oblicze miasta.
Wśród zaproszonych redakcji znalazły się takie marki jak:
- Super Express
- Wydawnictwo Bauer (Świat Kobiety, Pani Domu, Przyjaciółka)
- National Geographic Traveler
- Weekend.Gazeta.pl
- WP.pl
Muzeum Zamkowe w Malborku przygotowało dla gości wyjątkowe atrakcje. Dziennikarki wzięły udział w nocnym zwiedzaniu twierdzy oraz odwiedziły nową wystawę czasową pt. „Hołd 500. Historia – Kultura – Pamięć”. Była to niepowtarzalna okazja, by zobaczyć zamek w wieczornej scenerii i poczuć jego tajemniczy klimat.
Uczestniczki poznały wiele ważnych miejsc w mieście: Plac Kazimierza Jagiellończyka, miniaturę zamku, Bramy Mariacką i Garncarską, Ratusz Staromiejski, wieżę ciśnień i wiele innych lokalnych perełek. Nie zabrakło również rejsu łódka turystyczną po Nogacie oraz warsztatów – w Szkole Łacińskiej uczestniczki samodzielnie tworzyły witraże, odkrywając przy tym kreatywną stronę Malborka. W Muzeum Miasta Malborka miały okazję zobaczyć nową wystawę "Marienburg-Malbork. 1945. Koniec i początek" jak również wcześniejsze ekspozycje.
Malbork to jednak nie tylko zabytki – to również ludzie z pasją. Wyjątkowego wywiadu udzielili Piotr Topolski i Bogdan Krauze – zamkowi przewodnicy, członkowie Fundacji Mater Dei oraz autorzy książek „Taki był Malbork”. Opowiedzieli o pracy przewodnika, odbudowie statuy Matki Boskiej z Dzieciątkiem oraz kulisach powstania książek dokumentujących historię miasta.
Dziennikarka National Geographic Traveler zdecydowała się na zwiedzanie Malborka… na rowerze! Ten ekologiczny i aktywny sposób zwiedzania miasta zainspirował ją do stworzenia materiału, który ma zachęcić czytelników do poznawania Malborka z perspektywy dwóch kółek.
Efektem tej wyjątkowej wizyty będą publikacje w popularnych tytułach i na dużych portalach, które ukażą się przez cały sezon turystyczny. To doskonała promocja miasta i dowód na to, że Malbork to coś więcej niż zamek – to miejsce pełne historii, inspirujących ludzi i niezapomnianych wrażeń.
zdjęcia: archiwum uczestników wizyty
- Super Express
- Wydawnictwo Bauer (Świat Kobiety, Pani Domu, Przyjaciółka)
- National Geographic Traveler
- Weekend.Gazeta.pl
- WP.pl
Muzeum Zamkowe w Malborku przygotowało dla gości wyjątkowe atrakcje. Dziennikarki wzięły udział w nocnym zwiedzaniu twierdzy oraz odwiedziły nową wystawę czasową pt. „Hołd 500. Historia – Kultura – Pamięć”. Była to niepowtarzalna okazja, by zobaczyć zamek w wieczornej scenerii i poczuć jego tajemniczy klimat.
Uczestniczki poznały wiele ważnych miejsc w mieście: Plac Kazimierza Jagiellończyka, miniaturę zamku, Bramy Mariacką i Garncarską, Ratusz Staromiejski, wieżę ciśnień i wiele innych lokalnych perełek. Nie zabrakło również rejsu łódka turystyczną po Nogacie oraz warsztatów – w Szkole Łacińskiej uczestniczki samodzielnie tworzyły witraże, odkrywając przy tym kreatywną stronę Malborka. W Muzeum Miasta Malborka miały okazję zobaczyć nową wystawę "Marienburg-Malbork. 1945. Koniec i początek" jak również wcześniejsze ekspozycje.
Malbork to jednak nie tylko zabytki – to również ludzie z pasją. Wyjątkowego wywiadu udzielili Piotr Topolski i Bogdan Krauze – zamkowi przewodnicy, członkowie Fundacji Mater Dei oraz autorzy książek „Taki był Malbork”. Opowiedzieli o pracy przewodnika, odbudowie statuy Matki Boskiej z Dzieciątkiem oraz kulisach powstania książek dokumentujących historię miasta.
Dziennikarka National Geographic Traveler zdecydowała się na zwiedzanie Malborka… na rowerze! Ten ekologiczny i aktywny sposób zwiedzania miasta zainspirował ją do stworzenia materiału, który ma zachęcić czytelników do poznawania Malborka z perspektywy dwóch kółek.
Efektem tej wyjątkowej wizyty będą publikacje w popularnych tytułach i na dużych portalach, które ukażą się przez cały sezon turystyczny. To doskonała promocja miasta i dowód na to, że Malbork to coś więcej niż zamek – to miejsce pełne historii, inspirujących ludzi i niezapomnianych wrażeń.
zdjęcia: archiwum uczestników wizyty