Piątek, 19 kwietnia 2024. Imieniny Alfa, Leonii, Tytusa

Przedstawiciele Młodzieżowej Rady na Zjeździe Młodej Hanzy w Gdańsku

2017-05-25 09:00:48 (ost. akt: 2017-05-25 09:04:42)

Od 19 do 21 maja br. w Gdańsku odbył się Projekt Młodej Hanzy, którego celem była integracja młodzieżowych przedstawicieli miast hanzeatyckich. Malbork reprezentowali przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Malborka - Wiktoria Bartnicka i Jakub Miziński. Poniżej przedstawiamy ich relację z udziału w Zjeździe:

"Jako przedstawiciele Malborka, radni Młodzieżowej Rady Miasta w podróż do Gdańska wyruszyliśmy już w czwartek, aby na spokojnie zakwaterować się w Schronisku Młodzieżowym, gdyż od samego rana następnego dnia czekała nas masa zajęć związanych z Projektem.

Wieczorem tego dnia wraz z przedstawicielami Chełmna udaliśmy się na sopockie molo. Poranek przywitał nas słoneczną pogodą i przedstawicielami dwóch kolejnych miast: Gdańska oraz Białogardu. Po wstępnym zapoznaniu wyruszyliśmy do powszechnie znanej pod nazwą Starówka części Gdańska, choć jak dowiedzieliśmy się później od przewodnika, nie ma ona nic wspólnego z najstarszą częścią miasta.

W tym miejscu rozpoczęła się Gra Miejska, naszym zadaniem było dotarcie do punktu zaznaczonego na mapie, zatrzymując się pod wcześniej wyznaczonymi obiektami, które stanowiły ślady Hanzy. Przy punkcie docelowym ponownie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który przybliżył nam historię Gdańska ze szczególnym uwzględnieniem Związku Hanzeatyckiego i jego roli w rozwoju miasta.

Gdy wybiła godzina 14 nadszedł czas na obiad w Domu Harcerza. Ostatnim punktem tego dnia był spacer po urokliwym Ogrodzie Oliwskim.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Europejskiego Centrum Solidarności, które powstało ku czci osób walczących z ustrojem komunistycznym w latach 70 i 80 XX w., później korzystając ze wspaniałej pogody udaliśmy się na plażę, aby zaczerpnąć świeżego powietrza znad polskiego morza. W atmosferze rozluźnienia i relaksu upłynęło nam popołudnie.

Wieczorem wzięliśmy udział w międzynarodowej nocy muzeów, podzieliliśmy się jednak na mniejsze grupy według zainteresowania poszczególnymi muzeami. My zdecydowaliśmy się na mordercze oczekiwania w przeszło 2 kilometrowej kolejce do niedawno otwartego Muzeum II Wojny Światowej, niestety zdążyliśmy je zwiedzić tylko częściowo, gdyż tak jak wcześniej wspominaliśmy, zainteresowanie nim było przeogromne.

Wszystko co dobre szybko się kończy, dlatego też ostatni dzień pobytu na Zjeździe upłynął błyskawicznie. Najpierw wszyscy zwiedziliśmy żaglowiec Zaruski, na którym otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa w Projekcie Młodej Hanzy, a także bliżej poznaliśmy jego historię oraz człowieka, który zlecił jego budowę - Mariusza Zaruskiego. Ponadto dowiedzieliśmy się do czego obecnie jest wykorzystywany oraz poznaliśmy kulisy jego rejsów, a następnie chętne osoby udały się na Mszę Św. do Kościoła św. Barbary. Pozostałe miały czas wolny do zagospodarowania.

Przy obiedzie omówiliśmy projekt i zdecydowaliśmy się na dalszą współpracę. Żegnając się byliśmy zintegrowaną grupą, bogatszą o nowe doświadczenia, a także chętną do dalszej pracy na rzecz Młodej Hanzy. Z tego miejsca pragniemy również podziękować przedstawicielom Gdańska za wspaniałą organizację Projektu."