Burmistrz Miasta Malborka przypomina naszym mieszkańcom, że od 1 października br. weszły w życie przepisy wprowadzające świadczenia Aktywny Rodzic dla rodziców dzieci od roku do ukończenia 3 lat. W ramach świadczeń Aktywny Rodzic rodzice mogą złożyć wniosek na jedno z trzech dostępnych świadczeń:"
1. aktywni rodzice w pracy - po spełnieniu warunków ustawowych świadczenie przysługuje w wysokości 1500 zł miesięcznie na dziecko, a w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji - w wysokości 1900 zł miesięcznie. Pieniądze w ramach tego świadczenia trafią na konta rodziców.
2. aktywnie w żłobku - po spełnieniu warunków ustawowych świadczenie przysługuje w wysokości 1500 zł miesięcznie na dziecko w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna, a w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji - w wysokości 1900 zł miesięcznie. Wysokość świadczenia "aktywnie w żłobku" nie może być jednak wyższa niż wysokość opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Pieniądze w ramach tego świadczenia trafią na konta podmiotów prowadzących żłobki/kluby dziecięce
3. aktywnie w domu - po spełnieniu warunków ustawowych świadczenie przysługuje w wysokości 500 zł miesięcznie na dziecko w rodzinie. Pieniądze w ramach tego świadczenia trafią na konta rodziców.
Nabór wniosków w ramach programu Aktywny Rodzic rozpoczął się 1 października. Tak jak w przypadku dotychczas funkcjonujących programów, wnioski można składać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych następującymi kanałami:
- Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS,
- aplikację mobilną mZUS,
- portal Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Emp@tia empatia.mpips.gov.pl,
- bankowość elektroniczną, jeśli bank uruchomił taką usługę – lista banków jest dostępna na stronie ZUS
W razie wątpliwości Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do kontaktu pod numerem telefonu (22) 560 16 00. Infolinia ZUS jest dostępna od poniedziałku do piątku w godz. 7-18.
Zgodnie z danymi Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przez jeden dzień, tj. do godz. 8 w środę 2 października 161 723 wniosków.
Więcej na ten temat TUTAJ
Pytania i odpowiedzi - program "Aktywny Rodzic"
2. aktywnie w żłobku - po spełnieniu warunków ustawowych świadczenie przysługuje w wysokości 1500 zł miesięcznie na dziecko w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna, a w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji - w wysokości 1900 zł miesięcznie. Wysokość świadczenia "aktywnie w żłobku" nie może być jednak wyższa niż wysokość opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Pieniądze w ramach tego świadczenia trafią na konta podmiotów prowadzących żłobki/kluby dziecięce
3. aktywnie w domu - po spełnieniu warunków ustawowych świadczenie przysługuje w wysokości 500 zł miesięcznie na dziecko w rodzinie. Pieniądze w ramach tego świadczenia trafią na konta rodziców.
Nabór wniosków w ramach programu Aktywny Rodzic rozpoczął się 1 października. Tak jak w przypadku dotychczas funkcjonujących programów, wnioski można składać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych następującymi kanałami:
- Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS,
- aplikację mobilną mZUS,
- portal Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Emp@tia empatia.mpips.gov.pl,
- bankowość elektroniczną, jeśli bank uruchomił taką usługę – lista banków jest dostępna na stronie ZUS
W razie wątpliwości Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do kontaktu pod numerem telefonu (22) 560 16 00. Infolinia ZUS jest dostępna od poniedziałku do piątku w godz. 7-18.
Zgodnie z danymi Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przez jeden dzień, tj. do godz. 8 w środę 2 października 161 723 wniosków.
Więcej na ten temat TUTAJ
Pytania i odpowiedzi - program "Aktywny Rodzic"