Od 1 do 31 maja 2024 r. mieszkańcy Malborka mogą składać propozycje projektów do Budżetu Obywatelskiego na rok 2024. Na zadania tej edycji zaplanowano ponownie 600 tys. zł – 480.000 zł na Projekty Duże (do 240.000 zł) i 120.000 zł na Projekty Małe (do 30.000 zł).
Czym jest Budżet Obywatelski?
Budżet Obywatelski należy rozumieć jako formę konsultacji społecznych w sprawie przeznaczenia części wydatków z ogólnego budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców propozycje zadań o charakterze lokalnym, które mieszczą się w kompetencji gminy.
Kto może wziąć udział?
W procesie Budżetu Obywatelskiego mogą uczestniczyć wszyscy mieszkańcy miasta Malborka, niezależnie od wieku.
Co można sfinansować?
W ramach Budżetu Obywatelskiego można sfinansować zadania, których realizacja leży w zakresie zadań własnych gminy, możliwych do realizacji w trakcie jednego roku budżetowego. Proponowanym zadaniem może być każda inicjatywa obywatelska, która przyczyni się do poprawy warunków życia i funkcjonowania mieszkańców miasta Malborka, w szczególności zadanie takie jak:
- budowa, modernizacja lub remont elementu infrastruktury gminnej,
- działania o charakterze prospołecznym, kulturalnym, oświatowym, sportowym lub innym mającym na celu podniesienie jakości życia mieszkańców.
Więcej o Malborskim Budżecie Obywatelskim, zasadach, projektach, które zwyciężyły w poprzednich edycjach oraz mapie realizacji zadań znajdziecie Państwo na stronie www.budzetobywatelski.malbork.pl.
Wnioski
Formularz dostępny jest do wypełnienia bezpośrednio na platformie BO w formie elektronicznej TUTAJ lub w wersji tradycyjnej (papierowej) w Urzędzie Miasta Malborka w Biurze Obsługi Interesanta (BOI), mieszczącym się na parterze budynku Urzędu Miasta Malborka.
Wypełnione tradycyjnie (papierowo) formularze należy dostarczyć osobiście do BOI lub korespondencyjnie pod adres: Urząd Miasta Malborka, pl. Słowiański 5, 82-200 Malbork, z dopiskiem „Budżet Obywatelski”.