30 marca w Szkole Łacińskiej odbyła się X Miejska Konferencja Rad Rodziców pt. Integracja kulturowa – uczniowie z Ukrainy w polskiej szkole”.
Spotkanie rozpoczęła pani Beata Kacprowicz, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 3 oraz Przewodnicząca Rady Szkoły Kamila Stańczak. Uczestnikami konferencji byli członkowie Rad Rodziców z malborskich szkół, dyrektorzy, burmistrz Miasta Malborka Marek Charzewski oraz Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu pani Małgorzata Krysik. Zaproszeni goście mieli okazję wysłuchać wykładu dotyczącego modelu integracji edukacyjnej, pomagającego odnieść sukces edukacyjny zarówno uczniom polskim jak i ukraińskim, wygłoszonego przez Panią Sylwię Żmijewską – Kwiręg z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Kolejnym punktem programu były wystąpienia ukraińskiej psycholog - pani Natalii oraz pani Swietłany, które codziennie wspierają uczniów z Ukrainy oraz ich rodziny. Panie opowiedziały z jakimi trudnościami, barierami przychodzi mierzyć się dzieciom ukraińskim w polskich szkołach oraz o wpływie warunków mieszkaniowych i sytuacji rodzinnej na edukację tych dzieci.
Po krótkiej przerwie uczestnicy dyskutowali w grupach nad tym jak rodzice mogą wspierać szkołę zróżnicowaną pod względem kulturowym i językowym; co jest potrzebne w szkole, by lepiej zadbać o wszystkich uczniów; jakie działania nauczycieli / szkoły mogą jeszcze lepiej zadbać o potrzeby emocjonalne wszystkich uczniów (polskich i ukraińskich), czego potrzebujemy od szkoły, miasta, państwa, organizacji, by lepiej zadbać o wszystkie dzieci w szkole.
Kolejnym punktem programu były wystąpienia ukraińskiej psycholog - pani Natalii oraz pani Swietłany, które codziennie wspierają uczniów z Ukrainy oraz ich rodziny. Panie opowiedziały z jakimi trudnościami, barierami przychodzi mierzyć się dzieciom ukraińskim w polskich szkołach oraz o wpływie warunków mieszkaniowych i sytuacji rodzinnej na edukację tych dzieci.
Po krótkiej przerwie uczestnicy dyskutowali w grupach nad tym jak rodzice mogą wspierać szkołę zróżnicowaną pod względem kulturowym i językowym; co jest potrzebne w szkole, by lepiej zadbać o wszystkich uczniów; jakie działania nauczycieli / szkoły mogą jeszcze lepiej zadbać o potrzeby emocjonalne wszystkich uczniów (polskich i ukraińskich), czego potrzebujemy od szkoły, miasta, państwa, organizacji, by lepiej zadbać o wszystkie dzieci w szkole.