Sobota, 20 kwietnia 2024. Imieniny Agnieszki, Amalii, Czecha

Zwiedzali Warszawę w ramach programu "Poznaj Polskę"

2022-12-06 12:20:10 (ost. akt: 2022-12-06 12:31:21)

W dniach 28-30 listopada 2022 r. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 z klasy 8a pod opieką nauczycielek- A.Puchalskiej i M.Stacharskiej wzięli udział w 3-dniowej wycieczce do Warszawy. Wyjazd był w całości sfinansowany ze środków dostępnych w ramach programu MEN „Poznaj Polskę”. Poniżej relacja z wycieczki:

W pierwszym dniu wycieczki odwiedziliśmy miejsca upamiętniające Powstanie Warszawskie. Zaraz po przyjeździe zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie przeszliśmy spacerem przez Plac Zamkowy i Stare Miasto i odwiedziliśmy inne miejsca związane z Powstaniem: Pomnik Powstania Warszawskiego, Pomnik Małego Powstańca, ulicę Nalewki i Arsenał- miejsce słynnej Akcji pod Arsenałem.

Następnie udaliśmy się na Powązki. Zwiedziliśmy tam zespół zabytkowych cmentarzy, gdzie znajdują się kwatery powstańców warszawskich i pomnik Gloria Victis- monument upamiętniający żołnierzy Armii Krajowej poległych w czasie powstania warszawskiego i okupacji niemieckiej. Cmentarz powązkowski jest również miejscem spoczynku wielu słynnych Polaków, których groby mijaliśmy po drodze.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem na Placu Zamkowym. Podczas dwugodzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się o historii Kolumny Zygmunta, zwiedziliśmy wnętrza Katedry Św. Jana i Rynek Starego Miasta. Weszliśmy również na Gnojną Górkę, skąd rozciąga się panorama prawobrzeżnej Warszawy z widokiem na Stadion Narodowy. Po przerwie na posiłek i zakup pamiątek udaliśmy się do Zamku Królewskiego, o którego historii i mieszkańcach opowiadał nam przewodnik. Podziwialiśmy wspaniałe królewskie komnaty i arcydzieła sztuki.

Następnie spacerem wyruszyliśmy wzdłuż ulicy Krakowskie Przedmieście. Po drodze obejrzeliśmy Kościół Św. Anny, Kościół Św. Krzyża, gdzie pochowane jest serce Fryderyka Chopina, Pałac Prezydencki i Uniwersytet Warszawski, a także pomniki znamienitych Polaków: Adama Mickiewicza i Mikołaja Kopernika. O godz. 16:00 obejrzeliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, po czym udaliśmy się na ulicę Sienną, żeby zobaczyć zachowany autentyczny fragment muru getta z tablicą pamiątkową.

Po powrocie do hotelu zjedliśmy wspólną pizzę i mieliśmy okazję obserwować robota- kelnera PUDU obsługującego gości hotelowej restauracji.

Trzeciego dnia wycieczki, po wykwaterowaniu z hotelu pojechaliśmy Traktem Królewskim do Wilanowa. Tam zwiedziliśmy wnętrza rezydencji króla Jana III Sobieskiego, poznaliśmy kilka ciekawostek i anegdot o naszym patronie oraz odbyliśmy długi spacer po pałacowych ogrodach i parku. Naszym kolejnym celem były Łazienki Królewskie. Podczas spaceru parkowymi alejami zobaczyliśmy Pomnik Fryderyka Chopina oraz zwiedziliśmy wnętrza Pałacu Na Wodzie.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Centrum Pieniądza, gdzie poznaliśmy historię pieniądza na świecie i w Polsce, mogliśmy m.in. wziąć w ręce sztabkę złota, albo sami zaprojektować banknot. Pełni wrażeń wróciliśmy do Malborka o godz. 20:00.