Już 20 proc. uczniów szkół ponadpodstawowych korzysta ze wsparcia nauczycieli rozwijających ich kompetencje przyszłości. Zaangażowanie to doceniają organizatorzy Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii, ogłoszonego podczas Wielkiego Finału, który zgromadził w Warszawie prawie 3 tys. osób.
Ranking powstaje w oparciu o zaangażowanie uczniów w przedsięwzięcia kształtujące kompetencje przyszłości 4K: krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja i kooperacja i jako jedyny w Polsce klasyfikuje szkoły średnie nie po wynikach matur, lecz po ich zaangażowaniu w przedsięwzięcia. Uczniowie realizują prawdziwe projekty społeczne, rozwijając praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym, po ukończeniu których uzyskują certyfikat z zarządzania projektami wydany przez Projekt Managment Institute ATP.
Ranking obejmuje w tym roku aż 371 szkół z całej Polski. I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Malborku od sześciu lat włącza się aktywnie w realizacje projektów, w tym roku zajmując 181 miejsce.
Fundacja Zwolnieni z Teorii opracowując ranking, pragnie uhonorować zasługi szkół, które zauważają wartość w pozyskiwaniu praktycznych umiejętności obok wiedzy z podręczników, dając młodzieży przestrzeń do działania społecznego.
Wartością dla Sienkiewiczówki jest pozyskiwanie praktycznych umiejętności obok wiedzy z podręczników, dając przy tym młodzieży przestrzeń do działania społecznego.
Izabela Łukasiewicz