W dniach 19-20 maja troje uczniów Technikum nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Malborku: Andrzej Gdula, Radek Pecka i Tymek Górny pod opieką nauczyciela historii, a zarazem Starszego Ambasadora projektu Szkoła Ambasador Parlamentu Europejskiego ( EPAS), Iwony Krauze przebywało w Warszawie na I ogólnopolskim zjeździe Szkolnych Klubów Europejskich. Dla uczniów była to nagroda za zwycięstwo w Dniu Europy, chłopcy najlepiej poradzili sobie z zadaniami w projekcie „Podróż po Europie”.
Warszawskie spotkanie dotyczyło Szkolnych Klubów Europejskich – jak je założyć w szkole, jak mogą funkcjonować, czym się zajmują, jakie działania podejmują, itp.?
W czwartek uczniowie aktywnie uczestniczyli w warsztatach – „Co Unia Europejska ma do zaoferowania młodym”, a następnie wykonywali zadania w Muzeum Selfie, które wymagały od nich pomysłowości i kreatywności, bo sposobów na zrobienie ciekawego i oryginalnego zdjęcia było co niemiara.
W piątek na uczestników czekał zestaw ciekawych warsztatów na temat wspólnych działań projektowych. Uczniowie zastanawiali się i szukali odpowiedzi na pytania:
1, Jakie działania chcemy realizować w naszym klubie marzeń?
2. Jakie tematy są dla nas ważne, by je poruszać w szkolnym klubie europejskim?
3. Jaki podział zadań/ ról możemy zaproponować w klubie?
4. Jaki zrobimy pierwszy krok w naszym klubie?
Czas na warsztatach to nie tylko praca nad zadaniami, wymiana doświadczeń, to również, tak ważne dla młodzieży spotkania z rówieśnikami (już nie on-line), poznanie kolegów i koleżanek, którzy już od kilku, czy kilkunastu lat pracują w SKE.
Uczniowie wyjechali z Warszawy z głową pełną pomysłów i teraz potrzeba tylko czasu na ich realizację.
W czwartek uczniowie aktywnie uczestniczyli w warsztatach – „Co Unia Europejska ma do zaoferowania młodym”, a następnie wykonywali zadania w Muzeum Selfie, które wymagały od nich pomysłowości i kreatywności, bo sposobów na zrobienie ciekawego i oryginalnego zdjęcia było co niemiara.
W piątek na uczestników czekał zestaw ciekawych warsztatów na temat wspólnych działań projektowych. Uczniowie zastanawiali się i szukali odpowiedzi na pytania:
1, Jakie działania chcemy realizować w naszym klubie marzeń?
2. Jakie tematy są dla nas ważne, by je poruszać w szkolnym klubie europejskim?
3. Jaki podział zadań/ ról możemy zaproponować w klubie?
4. Jaki zrobimy pierwszy krok w naszym klubie?
Czas na warsztatach to nie tylko praca nad zadaniami, wymiana doświadczeń, to również, tak ważne dla młodzieży spotkania z rówieśnikami (już nie on-line), poznanie kolegów i koleżanek, którzy już od kilku, czy kilkunastu lat pracują w SKE.
Uczniowie wyjechali z Warszawy z głową pełną pomysłów i teraz potrzeba tylko czasu na ich realizację.