Zarządzeniem Wojewody Pomorskiego od 8 grudnia br. aż do odwołania straż miejska w Malborku, podobnie jak straże w innych miejscowościach, została skierowana do wspólnych działań z policją w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o strażach gminnych, a w szczególności:
1) dokonywania dyslokacji patroli straży gminnych (miejskich) zgodnie ze wskazaniami komendantów właściwych terytorialnie jednostek policji;
2) organizacji wspólnych patroli z policją zgodnie ze wskazaniami komendantów właściwych terytorialnie jednostek policji;
3) prowadzenie innych form współpracy straży gminnych (miejskich) z właściwymi terytorialnie jednostkami policji, w tym odnośnie weryfikacji realizacji nakazów, zakazów i obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, zgodnie ze wskazaniami komendantów właściwych terytorialnie jednostek policji.
Wszystkie zgłoszenia i interwencje należy zgłaszać na ogólnopolski alarmowy nr telefonu 112.
2) organizacji wspólnych patroli z policją zgodnie ze wskazaniami komendantów właściwych terytorialnie jednostek policji;
3) prowadzenie innych form współpracy straży gminnych (miejskich) z właściwymi terytorialnie jednostkami policji, w tym odnośnie weryfikacji realizacji nakazów, zakazów i obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, zgodnie ze wskazaniami komendantów właściwych terytorialnie jednostek policji.
Wszystkie zgłoszenia i interwencje należy zgłaszać na ogólnopolski alarmowy nr telefonu 112.