Przedsiębiorca, gdy przenosi swoją firmę w inne miejsce powinien powiadomić Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Podobnie, gdy zauważy, że na koncie płatnika jest nieaktualny lub błędny adres.
Taką zmianę, czy korektę płatnik zgłasza bezpośrednio do ZUS, gdy działalność nie została wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Robi to na formularzu ZUS ZFA, gdy jest osobą fizyczną lub ZUS ZPA, gdy jest osobą prawną. Gdy działalność została wpisana do CEIDG przedsiębiorca składa wniosek o zmianę wpisu na formularzu CEIDG-1. Ci z płatników, którzy zostali wpisani do KRS, tam składają wniosek o zmianę adresu, a gdy zmieniają adres prowadzenia działalności gospodarczej i adres do korespondencji składają w urzędzie skarbowym wniosek NIP-8.