Niedziela, 27 września 2020. Imieniny Damiana, Mirabeli, Wincentego

Wysoka pozycja I LO w rankingu Olimpiady Zwolnieni z Teorii

2020-06-25 12:38:06 (ost. akt: 2020-06-25 12:53:55)

I Liceum Ogólnokształcące odniosło wielki sukces - zdobyło 21. miejsce w Polsce i 1. miejsce w województwie pomorskim w tegorocznej edycji olimpiady Zwolnieni z Teorii!

- Wszyscy jesteśmy dumni z tak dużego osiągnięcia, które nie byłoby możliwe bez zaangażowania nie tylko uczniów, ale i nauczycieli. Drodzy mentorzy! Pragniemy podziękować Wam gorąco za ogrom dobra, którym obdarzyliście nas w czasie pracy nad projektami i nie tylko. Jesteśmy niezwykle wdzięczni za: wszystkie inspiracje, dzięki którym dzisiaj możemy cieszyć się efektami naszych działań, zaangażowanie, które dodawało nam motywacji do realizowania naszych projektów, otwartość i cenne rady, które niejednokrotnie ratowały nas w chwilach największej słabości, uśmiech i pozytywną energię, która zachęcała nas do zwierzania się Wam z problemów i dzielenia się naszym szczęściem. Szczególne słowa uznania należą się Paniom: Izabeli Łukasiewicz, Magdalenie Kubaszewskiej, Małgorzata Konkol-Cioch, Annie Majcher, Agnieszce Tkaczyk, Joannie Lamkowskiej, Annie Molendzie – dziękują uczniowie. - Jesteście niezastąpieni. Pamiętajmy, że to nasz wspólny sukces, bo jak powiedział William Arthur Ward: "Przeciętny nauczyciel mówi. Dobry nauczyciel wyjaśnia. Wielki nauczyciel inspiruje."

W olimpiadzie z I LO udział wzięła 7 zespołów:

EcORB: Klimkowska Antonina, Kaniepień Zuzanna, Kuryłowicz Dominika, Tocewicz Bartosz, Chmura Jan, Jankowski Artur.
Odkryj swoje Piękno: Omieczyńska Zuzanna, Derbich Wiktoria, Baca Natalia.
Malborkalizacja: Kwiatkowska Patrycja, Gałązka Magdalena, Wochna Karolina , Statkiewicz Zuzanna.
(nie) zdrowe: Romaniak Martyna, Trzcińska Patrycja, Murawska Patrycja.
WielcyNieliczni: Werner Marcelina, Sosnowska Aleksandra, Galka Karolina, Jur Laura, Skok Weronika, Piepiórka Nikola.
Music Malbork: Langowska Nikola, Machcińska Paulina, Bartmańska Alicja, Czermak Weronika, Paszkowska Zuzanna, Kurzawa Julia, Korfel Bartosz, Lipiński Damian, Marzec Tobiasz.
Art Ekologia: Jendernalik Julia, Steiniger Agata, Wieliczko Weronika, Wojtaś Zuzanna, Nawrocka Alicja.

Tegoroczna edycja OLIMPIADY ZWOLNIENI Z TEORII była wyjątkowa. Po raz pierwszy w sześcioletniej historii rankingu sklasyfikowano aż 289 szkół ponadpodstawowych z całej Polski, w których zrealizowany został przynajmniej jeden projekt społeczny. To prawie dwukrotnie więcej niż w ubiegłorocznym wydaniu rankingu.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii zamiast wyników matur analizuje aktywność społeczną i przedsiębiorcze podejście uczniów. Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, której celem jest, aby każdy młody człowiek w Polsce mógł zrealizować własną akcję społeczną.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyznacza nowe standardy edukacyjne, ponieważ lista laureatów to szkoły, które nazwałabym najbardziej innowacyjnymi w Polsce. W tym roku w rankingu znalazło się ich niemal 300. Niech one będą dobrym kompasem dla tych, którzy dziś zastanawiają się, w jakiej szkole chcieliby się znaleźć – mówiła podczas gali rankingu Wicepremier i Minister Rozwoju, Jadwiga Emilewicz.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii prezentuje szkoły, które robią rzeczy ponadobowiązkowe, bacznie obserwują dokąd zmierza świat i właśnie w tym kierunku podążają ze swoimi uczniami. Mam wielki szacunek dla młodzieży za to, że mają chęć, aby zmieniać świat. W tej trudnej drodze ku przyszłości, największą pracę zaraz po uczniach wykonują właśnie nauczyciele, którzy wspierają ich na każdym kroku – mówiła Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Na linii uczeń-nauczyciel stworzyła się nowa płaszczyzna współpracy. Inspiruje ona obydwie strony, które wspólnie pracują nad rozwiązywaniem realnych problemów: zagadnień z zakresu ekologii, medycyny, kultury, ochrony zwierząt, psychologii itp.

Ranking wskazuje szkoły, w których nie tylko nauka jest ważna, ale i to, by uczniowie byli otwarci, przedsiębiorczy czy zaangażowani w życie społeczne. A przecież to właśnie te cechy i konkretne umiejętności będą w dorosłym życiu potrzebne bardziej, niż treści podstawy programowej poszczególnych przedmiotów.

Informacja i zdjęcia: I LO w Malborku