Brak podpisu, błędny numer rachunku - takie m.in. błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują do ZUS o wsparcie w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. To znacznie wydłuża czas oczekiwania na wypłatę postojowego czy realizację wniosku o zwolnieniu z opłacania składek.
Jednym z najczęstszych błędów we wnioskach jest niepodpisywanie oświadczeń. Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast trafić do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające.
Zdarzają się też inne błędy, takie jak podpisywanie się imieniem i nazwiskiem z przygotowanych prze ZUS przykładów. Na stronie internetowej ZUS jest wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany „Jan Kowalski”. Niektórzy przepisują wzór bezrefleksyjnie, jeden do jednego łącznie z fikcyjnym imieniem i nazwiskiem.
Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje w różnych miejscach wniosku. Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego.
Staranne i rzetelne wypełnienie wniosków decyduje o terminie ich realizacji. Te z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. ZUS musi się wówczas skontaktować z wnioskodawcą.
Wiele wniosków wpływało na różne adresy e-mail placówek ZUS, czy poszczególnych pracowników. To również jest błędem. Osoby, które tak złożył wniosek muszą to zrobić ponownie, już w poprawny sposób.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo.
Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl .
Zdarzają się też inne błędy, takie jak podpisywanie się imieniem i nazwiskiem z przygotowanych prze ZUS przykładów. Na stronie internetowej ZUS jest wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany „Jan Kowalski”. Niektórzy przepisują wzór bezrefleksyjnie, jeden do jednego łącznie z fikcyjnym imieniem i nazwiskiem.
Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje w różnych miejscach wniosku. Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego.
Staranne i rzetelne wypełnienie wniosków decyduje o terminie ich realizacji. Te z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. ZUS musi się wówczas skontaktować z wnioskodawcą.
Wiele wniosków wpływało na różne adresy e-mail placówek ZUS, czy poszczególnych pracowników. To również jest błędem. Osoby, które tak złożył wniosek muszą to zrobić ponownie, już w poprawny sposób.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo.
Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl .