Niektórzy klienci Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją np. o braku opłaconych składek. ZUS drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach.
W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: kancelaria.zus@wp.pl, zus-skladki@wp.pl, zus._kontakt@wp.pl, ZUS@gov.pl zus_info@wp.pl.
W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników. Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach. Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl
W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników. Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach. Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl