„Obudźmy się! To ostatni dzwonek dla klimatu!” - tak właśnie brzmiało tegoroczne hasło obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej, który trwał od 18.11 do 22.11 bieżącego roku. TEG jest coroczną, międzynarodową inicjatywą, mającą na celu zwrócenie uwagi społeczeństw europejskich na potrzebę prowadzenia edukacji dotyczących spraw globalnych. Główną ideą TEG jest zapoznanie społeczeństwa z wyzwaniami i problemami współczesnego świata.
I Liceum Ogólnokształcącego nie mogło zabraknąć w tym projekcie. Młodzież z klas 1 i 2 włączyła się do obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej. Uczniowie przygotowali krótkie wystąpienia, które mogli przedstawić w swojej klasie. Prezentacje składały się z dwóch części: przekazania informacji na temat zagadnienia oraz z dyskusji. Do całości zostały dołączone również plakaty.
Klasa 2D zajęła się produktami wytwarzanymi w Polsce, udowadniając, że nasze rodzime produkty nie są wcale gorsze od zagranicznych. Wspomnieli także o szkodliwych tworzywach, o ich negatywnym oddziaływaniu na środowisko i pokazali alternatywne produkty, którymi można je zastąpić. Poruszyli również temat szkodliwości mody na środowisko.
W klasie 2A powstały dwie prezentacje, na dwa różne tematy. Uczennice Nikola Langowska oraz Paulina Machcińska podjęły się problemu, którym jest łamanie podstawowych praw człowieka na świecie takich jak prawa wolnościowe. Przedstawiły drastyczne przypadki łamania praw człowieka w m.in. w Koreii Północnej, Chinach czy Syrii. Pokazując przez to, że ogólnie przyjęte normy nie są wszędzie respektowanie. Wspomniano również ,że w związku z tym powstało wiele organizacji humanitarnych, które stoją na straży tych praw.
Natomiast Kacper Kaniepień oraz Tobiasz Marzec przedstawili problem marnowania ogromnych ilości żywności na świecie zarówno przez zwykłych obywateli jak i wielkie koncerny. Pojawiły się dane w liczbach, które dobitnie pokazały ten problem oraz poruszyli zagadnienie mitów na temat głodu, powszechnie funkcjonujących w społeczeństwie.
Klasa 1C czteroletnia przygotowała prezentację na temat marnowania wyrobów pochodzenia zwierzęcego. Zuzia Kaniepień, Maja Gajkiewicz oraz Antonina Klimkowska opowiedziały m.in. o zaletach białka roślinnego czy o złym traktowaniu zwierząt hodowlanych, które często są przetrzymywane w skrajnych warunkach niedostosowanych do ich potrzeb.
Do akcji włączyli się również nauczyciele,służąc uczniom pomocą i radą podczas pracy nad poszczególnymi elementami projektu.
Uczniowie, mogą zobaczyć plakaty wykonane przez młodzież biorącą udział w projekcie. Prace te zostały umieszczone na szkolnych korytarzach. Dzięki temu poruszana tematyka będzie codziennie towarzyszyć uczniom uczęszczających do I LO i skłaniała ich do refleksji na temat tych istotnych dla dzisiejszego społeczeństwa zagadnień .
Tekst: Paulina Machcińska
Klasa 2D zajęła się produktami wytwarzanymi w Polsce, udowadniając, że nasze rodzime produkty nie są wcale gorsze od zagranicznych. Wspomnieli także o szkodliwych tworzywach, o ich negatywnym oddziaływaniu na środowisko i pokazali alternatywne produkty, którymi można je zastąpić. Poruszyli również temat szkodliwości mody na środowisko.
W klasie 2A powstały dwie prezentacje, na dwa różne tematy. Uczennice Nikola Langowska oraz Paulina Machcińska podjęły się problemu, którym jest łamanie podstawowych praw człowieka na świecie takich jak prawa wolnościowe. Przedstawiły drastyczne przypadki łamania praw człowieka w m.in. w Koreii Północnej, Chinach czy Syrii. Pokazując przez to, że ogólnie przyjęte normy nie są wszędzie respektowanie. Wspomniano również ,że w związku z tym powstało wiele organizacji humanitarnych, które stoją na straży tych praw.
Natomiast Kacper Kaniepień oraz Tobiasz Marzec przedstawili problem marnowania ogromnych ilości żywności na świecie zarówno przez zwykłych obywateli jak i wielkie koncerny. Pojawiły się dane w liczbach, które dobitnie pokazały ten problem oraz poruszyli zagadnienie mitów na temat głodu, powszechnie funkcjonujących w społeczeństwie.
Klasa 1C czteroletnia przygotowała prezentację na temat marnowania wyrobów pochodzenia zwierzęcego. Zuzia Kaniepień, Maja Gajkiewicz oraz Antonina Klimkowska opowiedziały m.in. o zaletach białka roślinnego czy o złym traktowaniu zwierząt hodowlanych, które często są przetrzymywane w skrajnych warunkach niedostosowanych do ich potrzeb.
Do akcji włączyli się również nauczyciele,służąc uczniom pomocą i radą podczas pracy nad poszczególnymi elementami projektu.
Uczniowie, mogą zobaczyć plakaty wykonane przez młodzież biorącą udział w projekcie. Prace te zostały umieszczone na szkolnych korytarzach. Dzięki temu poruszana tematyka będzie codziennie towarzyszyć uczniom uczęszczających do I LO i skłaniała ich do refleksji na temat tych istotnych dla dzisiejszego społeczeństwa zagadnień .
Tekst: Paulina Machcińska