Droga do niepodległości dla Polaków nie była łatwa, dlatego właśnie 7 listopada uczniowie II LO zebrali się na sali, aby przedyskutować ważne zagadnienia w debacie zatytułowanej "Droga do niepodległości w kinematografii’’ przygotowanej przez panią Annę Jaszkowską, panią Ewę Tuszakowską i klasę 3a.
Dla uczniów wszystkich klas były zorganizowane konkursy w kategorii plakat, odwołujący się do wybranych filmów polskiej kinematografii ,,Legiony i Downton Abbey’’ lub do czterech ,,ojców niepodległości’’ oraz konkurs w kategorii na najlepiej i najwięcej przebranych uczniów z okresu międzywojnia .Szczególną uwagę uczniów oraz nauczycieli przykuły uwagę plakaty konkursowe, wykonane ze staranną dokładnością i zaangażowaniem, w których uczniowie oddali szczególny talent plastyczny i wychwycenie problemów ujętych w kinematografii, dotyczących drogi Polaków do niepodległości. Czas na przerwach umiliła młodzieży muzyka ze słynnymi szlagierami okresu międzywojnia.
Wybrani do debaty zmagali się z ważnymi kwestiami narodowowyzwoleńczymi czy społecznymi w oparciu o wcześniej obejrzane filmy. Na próbę została wystawiona ich wiedza, umiejętność szybkiego myślenia i działania w grupie. Cztery drużyny na końcu przedstawiły, jakie odpowiedzi padły na zadane pytania i wdały się w gorąca dyskusję między sobą i z publicznością. Zostały także wyróżnione osoby najbardziej aktywne w debacie.
Czas umiliły wszystkim śpiewane przez uczniów piosenki z tamtych lat, a wisienką na torcie, która nadała całemu wydarzeniu dodatkowo wyjątkowej atmosfery był fakt, że każdy wyglądał jak ,,wyjęty’’ z filmu lat 20-tych i 30-tych.
Opr. Marcelina Rodziewicz klasa 3a
Wybrani do debaty zmagali się z ważnymi kwestiami narodowowyzwoleńczymi czy społecznymi w oparciu o wcześniej obejrzane filmy. Na próbę została wystawiona ich wiedza, umiejętność szybkiego myślenia i działania w grupie. Cztery drużyny na końcu przedstawiły, jakie odpowiedzi padły na zadane pytania i wdały się w gorąca dyskusję między sobą i z publicznością. Zostały także wyróżnione osoby najbardziej aktywne w debacie.
Czas umiliły wszystkim śpiewane przez uczniów piosenki z tamtych lat, a wisienką na torcie, która nadała całemu wydarzeniu dodatkowo wyjątkowej atmosfery był fakt, że każdy wyglądał jak ,,wyjęty’’ z filmu lat 20-tych i 30-tych.
Opr. Marcelina Rodziewicz klasa 3a