Dnia 30 października 2019 r. pracownice Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Malborku zorganizowały spotkanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy z powiatu malborskiego i sztumskiego. Spotkanie odbyło się w gościnnych progach siedziby Biblioteki - Plac Słowiański 5 w Malborku.
W pierwszej części spotkania Agnieszka Predygier nowy kierownik Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Malborku, wiceprezes Stowarzyszenia „Latorośl” dla dzieci i młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym przedstawiła proces wspomagania szkół oraz placówek oświatowych w zakresie badania kompetencji kluczowych uczniów. Szkolenie cieszyło się sporym zainteresowaniem uczestników.
Druga część spotkania była poświęcona sprawom związanym z bieżącą działalnością biblioteki pedagogicznej. Omówiono m.in. możliwość nowej formy współpracy bibliotekarzy - wypożyczeń międzybibliotecznych bezpośrednio w szkołach. Przedstawiono zasady i możliwości założenia w tzw. Punktu bibliotecznego ze zbiorami Biblioteki pedagogicznej. Wypożyczanie w punkcie odbywa się na zasadach wypożyczeń międzybibliotecznych. W ten przystępny sposób biblioteka szkolna może wzbogacić swoją ofertę o nowości pedagogiczne, socjologiczne, psychologiczne dla nauczycieli swojej placówki edukacyjnej. Mamy nadzieję , że propozycja będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem wśród nauczycieli, którzy docenią ten sposób dostępu do nowości pedagogicznych.
Druga część spotkania była poświęcona sprawom związanym z bieżącą działalnością biblioteki pedagogicznej. Omówiono m.in. możliwość nowej formy współpracy bibliotekarzy - wypożyczeń międzybibliotecznych bezpośrednio w szkołach. Przedstawiono zasady i możliwości założenia w tzw. Punktu bibliotecznego ze zbiorami Biblioteki pedagogicznej. Wypożyczanie w punkcie odbywa się na zasadach wypożyczeń międzybibliotecznych. W ten przystępny sposób biblioteka szkolna może wzbogacić swoją ofertę o nowości pedagogiczne, socjologiczne, psychologiczne dla nauczycieli swojej placówki edukacyjnej. Mamy nadzieję , że propozycja będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem wśród nauczycieli, którzy docenią ten sposób dostępu do nowości pedagogicznych.