Malborskie Stowarzyszenie OŚ oraz Muzeum Zamkowe w Malborku zapraszają miłośników muzyki, szczególnie wyjątkowej w swej formie, uduchowionej muzyki orientalnej na niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju koncert USTADA USMAN KHANA - Sitar Maestro (INDIE)
Koncert odbędzie się w Sali Koncertowej w Karwanie już 24 maja (piątek) o godz. 19:00. Warto wybrać się więc na tę smakowitą ucztę, kupując wcześniej bilet w kasie Muzeum Zamkowego. Cena jednego biletu wynosi 40 zł, natomiast uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadpodstawowych oraz emeryci z ważną legitymacją płacą 25 zł. Dzieci do lat siedmiu mają zapewniony bezpłatny wstęp.
Bilety możne też zakupić przez Internet TUTAJ
Usman Khan zasłużenie zajmuje uprzywilejowane miejsce w dziedzinie indyjskiej muzyki klasycznej. Jego instrumentem jest Sitar. Sławę przyniosły mu emocjonalne wykonania łączące sitarowe techniki instrumentalne i wokalne. Dojrzałość i doświadczenie (70 lat gry) umiejscawiają go wśród najbardziej poważanych muzyków Indyjskiej Muzyki Klasycznej. Sposób gry Mistrza ma tą wyjątkową zaletę sprawiania, że trudne wydaje się być proste, emocjonalne wydaje się być eleganckie, a Boskie jawi się jako ziemskie.. Jego zdolność do rozwijania muzycznego porozumienia z prostymi entuzjastami, jak również krytycznymi słuchaczami skłoniła krytyków muzycznych do uznania go za wybitnego muzyka wśród wielkich współczesnych artystów.
Maestro jest spadkobiercą sitarowego* dziedzictwa po znanym dziadku - Ustad Rehmat Khanie (uznanym w swoich czasach w Indiach za największego "czarodzieja sitarowego") i ojcu - Ustad Abdulu Karimie Khanie z Dharwadu.
Urodził się w 1940 w Bombaju. Rozpoczął naukę gry na sitarze w wieku kilku lat. Od ponad 30 lat koncertuje m.in. w Europie, USA, Australii; gdzie ma wielu uczniów (np. Prem Joshua). Wydał kilka płyt CD. To jego pierwsza i długo oczekiwana wizyta w Polsce.
Od 1994 adepci gry na sitarze studiują w stworzonym przez Ustada Usmana Khana instytucie 'Naad Mandir’ w Punie (INDIE). ‘Naad' jest nie tylko przestrzenią przeznaczoną nauce, lecz także przestrzenią tworzenia wspólnoty. Mistrz kształci muzyków "całościowo”, zanurzając w kulturze, ucząc aktywnego słuchania i dyscypliny w praktyce samorozwoju. Holistyczne podejście do muzycznej sztuki przyciąga i gromadzi w Naad Mandir uczniów i artystów z całego świata.
Mistrzowi towarzyszyć będzie Jan Kubek, który od kilkunastu lat specjalizuje się w grze na instrumentach perkusyjnych, głównie azjatyckich: tabli, ghatam, darabukce, duff, gongach i setce pokrewnych. Regularnie odwiedza Indie i studiuje tam jedyny w swoim rodzaju instrument : tabla. Jest to zestaw dwóch bębnów, które można precyzyjnie stroić, i na których gra się używając palców i dłoni.
Janek Kubek muzykuje z wieloma zespołami, między innymi z fenomenalnym gitarzystą Michałem Czachowskim oraz z grupami Scaur, Que Passa, Biogrupa. Pierwsze nagrania płytowe Janka Kubka powstały we współpracy z formacjami Atman i Karpaty Magiczne. Obecnie, Jan Kubek jest rozchwytywanym perkusistą i tylko w 2009 roku odwiedził z koncertami : Indie, Meksyk, Węgry i Włochy.
Sitar jest to wielostrunowy indyjsko-perski instrument muzyczny. Instrument ten ma bardzo długą, starożytną historię. Wielokrotnie modyfikowany, aktualnie posiada najczęściej 20-21 strun. Używany jest głównie w klasycznej muzyce indyjskiej, do której został stworzony i w której najpełniej pokazuje swoje czarujące piękno i możliwości. Można go jednak usłyszeć również w różnych innych nurtach muzycznych/projektach.
informacja i zdjęcie: Malborskie Stowarzyszenie Oś
Bilety możne też zakupić przez Internet TUTAJ
Usman Khan zasłużenie zajmuje uprzywilejowane miejsce w dziedzinie indyjskiej muzyki klasycznej. Jego instrumentem jest Sitar. Sławę przyniosły mu emocjonalne wykonania łączące sitarowe techniki instrumentalne i wokalne. Dojrzałość i doświadczenie (70 lat gry) umiejscawiają go wśród najbardziej poważanych muzyków Indyjskiej Muzyki Klasycznej. Sposób gry Mistrza ma tą wyjątkową zaletę sprawiania, że trudne wydaje się być proste, emocjonalne wydaje się być eleganckie, a Boskie jawi się jako ziemskie.. Jego zdolność do rozwijania muzycznego porozumienia z prostymi entuzjastami, jak również krytycznymi słuchaczami skłoniła krytyków muzycznych do uznania go za wybitnego muzyka wśród wielkich współczesnych artystów.
Maestro jest spadkobiercą sitarowego* dziedzictwa po znanym dziadku - Ustad Rehmat Khanie (uznanym w swoich czasach w Indiach za największego "czarodzieja sitarowego") i ojcu - Ustad Abdulu Karimie Khanie z Dharwadu.
Urodził się w 1940 w Bombaju. Rozpoczął naukę gry na sitarze w wieku kilku lat. Od ponad 30 lat koncertuje m.in. w Europie, USA, Australii; gdzie ma wielu uczniów (np. Prem Joshua). Wydał kilka płyt CD. To jego pierwsza i długo oczekiwana wizyta w Polsce.
Od 1994 adepci gry na sitarze studiują w stworzonym przez Ustada Usmana Khana instytucie 'Naad Mandir’ w Punie (INDIE). ‘Naad' jest nie tylko przestrzenią przeznaczoną nauce, lecz także przestrzenią tworzenia wspólnoty. Mistrz kształci muzyków "całościowo”, zanurzając w kulturze, ucząc aktywnego słuchania i dyscypliny w praktyce samorozwoju. Holistyczne podejście do muzycznej sztuki przyciąga i gromadzi w Naad Mandir uczniów i artystów z całego świata.
Mistrzowi towarzyszyć będzie Jan Kubek, który od kilkunastu lat specjalizuje się w grze na instrumentach perkusyjnych, głównie azjatyckich: tabli, ghatam, darabukce, duff, gongach i setce pokrewnych. Regularnie odwiedza Indie i studiuje tam jedyny w swoim rodzaju instrument : tabla. Jest to zestaw dwóch bębnów, które można precyzyjnie stroić, i na których gra się używając palców i dłoni.
Janek Kubek muzykuje z wieloma zespołami, między innymi z fenomenalnym gitarzystą Michałem Czachowskim oraz z grupami Scaur, Que Passa, Biogrupa. Pierwsze nagrania płytowe Janka Kubka powstały we współpracy z formacjami Atman i Karpaty Magiczne. Obecnie, Jan Kubek jest rozchwytywanym perkusistą i tylko w 2009 roku odwiedził z koncertami : Indie, Meksyk, Węgry i Włochy.
Sitar jest to wielostrunowy indyjsko-perski instrument muzyczny. Instrument ten ma bardzo długą, starożytną historię. Wielokrotnie modyfikowany, aktualnie posiada najczęściej 20-21 strun. Używany jest głównie w klasycznej muzyce indyjskiej, do której został stworzony i w której najpełniej pokazuje swoje czarujące piękno i możliwości. Można go jednak usłyszeć również w różnych innych nurtach muzycznych/projektach.
informacja i zdjęcie: Malborskie Stowarzyszenie Oś