4 grudnia w II LO ponownie odbyło się spotkanie z przedstawicielem Instytutu Debaty Publicznej panem Jakubem Winieckim- wiceprezesem Zarządu oraz Mistrzem Polski Debat Oxfordzkich 2016.
Forma zajęć w większym zakresie umożliwiła uczniom zapoznanie się z zasadami, obowiązującymi przy prowadzeniu debaty oxfordzkiej. W ramach warsztatów odbyła się debata oksfordzka i realizowany był tutoring, który miał na celu rozwijanie u uczniów umiejętności komunikacyjnych miękkich oraz tworzenie własnych wydarzeń naukowych. Teza debaty została podana przez Instytut na tydzień przed spotkaniem, młodzież klasy 2a mogła zatem wcześniej przygotować się do merytorycznego pojedynku. Drużyna dziewcząt złożoną z 4osób reprezentowały : Paulina Pawłowska, Wiktoria Zawadzińska, Julia Gurak i Daria Kot, natomiast przeciwną drużynę stanowili chłopcy: Damian Igielski, Oskar Dietrich, Maksymilian Osiński i Mateusz Topór. Uczestnicy dyskutowali, czy treści w Internecie powinny być cenzurowane. Chłopcy byli po stronie propozycji. Ich zadaniem było udowodnienie prawdziwości tej tezy. Rywalizacja była zacięta, jednak to dziewczęta, jako opozycja uzyskały przewagę niewielką ilością punktów i finalnie udowodniły swoją rację. Marszałek debaty pan J. Winiecki wyróżnił 3 osoby spośród drużyny, których argumentacja i strategia komunikacji zasługiwała na uznanie. Do grona tych osób należy zaliczyć : Wiktorię Zawadzińską, Maksymiliana Osińskiego oraz Darię Kot.
Z pewnością takie umiejętności rozwijają horyzontalne postrzeganie rzeczywistości, uczą dyplomacji, strategii działań, przełamują nieśmiałość przy publicznych wystąpieniach i kształtują poczucie własnej wartości.
Opr. Marcelina Rodziewicz i Julia Gurak z klasy 2a
Z pewnością takie umiejętności rozwijają horyzontalne postrzeganie rzeczywistości, uczą dyplomacji, strategii działań, przełamują nieśmiałość przy publicznych wystąpieniach i kształtują poczucie własnej wartości.
Opr. Marcelina Rodziewicz i Julia Gurak z klasy 2a