Od kilku dni bardzo głośno zrobiło się wokół tematu „wykreślania przedsiębiorców z systemu CEIDG do dnia 19 maja br. w przypadku, gdy nie podali oni swojego numeru PESEL”. Ma to związek z wejściem w życie nowych przepisów z końcem kwietnia.
Warto jednak podkreślić, że sprawa dotyczy przede wszystkim starszych przedsiębiorców, którzy rejestrowali biznes jeszcze w latach 90. Jeśli od tamtej pory nie aktualizowali wpisu w CEIDG, nie zawieszali działalności ani nie zmieniali w urzędzie jej przedmiotu – być może do tej pory nie podali oni numeru PESEL.
Nowe przepisy mają pomóc w usunięciu z ewidencji wpisów dotyczących niefunkcjonujących już firm. Natomiast wykreślenie wpisów niezawierających numeru PESEL nie dotknie realnie działających przedsiębiorców. Między innymi dlatego, że od kilku lat istnieje prawny wymóg podawania numeru PESEL przy dokonywaniu aktualizacji wpisów w CEIDG. A już od 2001 r. we wnioskach było pole na jego podanie.
W ciągu ostatnich miesięcy ministerstwo samo zweryfikowało większość wpisów nieposiadających numeru PESEL i tam, gdzie było w stanie, uzupełniło brakującą rubrykę. W ten sposób uzupełniono łącznie kilkanaście tysięcy wpisów.
Więcej na ten temat na stronie: www.biznes.gov.pl
Nowe przepisy mają pomóc w usunięciu z ewidencji wpisów dotyczących niefunkcjonujących już firm. Natomiast wykreślenie wpisów niezawierających numeru PESEL nie dotknie realnie działających przedsiębiorców. Między innymi dlatego, że od kilku lat istnieje prawny wymóg podawania numeru PESEL przy dokonywaniu aktualizacji wpisów w CEIDG. A już od 2001 r. we wnioskach było pole na jego podanie.
W ciągu ostatnich miesięcy ministerstwo samo zweryfikowało większość wpisów nieposiadających numeru PESEL i tam, gdzie było w stanie, uzupełniło brakującą rubrykę. W ten sposób uzupełniono łącznie kilkanaście tysięcy wpisów.
Więcej na ten temat na stronie: www.biznes.gov.pl