Młodzież II LO z klasy 1A w związku z realizowaną przez wychowawcę klasy innowacją pedagogiczną z historii, w ramach współpracy z Działem Edukacji Muzeum Zamkowym w Malborku 8 stycznia uczestniczyła w lekcji muzealnej na Zamku Malborskim.
Zajęcia prowadzone przez pana Artura Dobrego dotyczyły dziejów miasta na przestrzeni wieków w kontekście rozbudowy architektonicznej Malborka. Młodzież z uwagą śledziła i analizowała plany zagospodarowania przestrzennego miasta, począwszy od lokacji grodu i miast w Prusach poprzez rozbudowę fortyfikacji w czasach szwedzkich, aż po rozwój miasta do lat 30-tych XX wieku. Ciekawa prezentacja multimedialna pozwoliła uczniom na dokonanie analizy porównawczej charakteru, cech i styli architektonicznych, wznoszonych na przedmieściu, na Starym Mieście oraz na Zamku Malborskim. Młodzież poszerzyła wiedzę nie tylko z historii miasta, ale także z dziejów regionu. Pan Artur Dobry przybliżył uczniom postać dwóch wybitnych konserwatorów zamku: Konrada Steinbrechta i Bernarda Schmidta.
Prawdziwym wyzwaniem intelektualnym stało się odkrywanie przeszłości miasta poprzez nadawanie współczesnych nazw ulic ukazywanym rejonom i dzielnicom naszego grodu. Uczniowie doskonale poradzili sobie z niełatwym zadaniem, natomiast taka forma nauki inspiruje i skłania młodzież do odkrywania swej tożsamości i poznawania dziedzictwa kulturowego.
Opr. AJ
Prawdziwym wyzwaniem intelektualnym stało się odkrywanie przeszłości miasta poprzez nadawanie współczesnych nazw ulic ukazywanym rejonom i dzielnicom naszego grodu. Uczniowie doskonale poradzili sobie z niełatwym zadaniem, natomiast taka forma nauki inspiruje i skłania młodzież do odkrywania swej tożsamości i poznawania dziedzictwa kulturowego.
Opr. AJ