Ponad czterdziestoosobowa grupa młodzieży z klas mundurowych LO pojechała na wycieczkę do stolicy, by zwiedzić wybrane miejsca oraz wziąć udział w Tygodniu Konstytucji. – Program jednodniowego pobytu w Warszawie był bardzo napięty, ale udało się zrealizować wszystkie założone cele – powiedziała Daria Kujawa, nauczycielka i koordynatorka przedsięwzięcia.
Na pierwszy ogień poszedł Sejm i Senat – uczniowie pod okiem przewodnika spacerowali sejmowymi korytarzami oraz zwiedzili sale: plenarną i konferencyjną. Zaciekawienie wzbudziła makieta polskiego parlamentu. Podczas rozmowy z przewodnikiem uczniowie mogli zweryfikować posiadane wiadomości z zakresu wiedzy o społeczeństwie, przedmiotu realizowanego przez nich w zakresie rozszerzonym. Taka mała powtórka może się przydać w przyszłości, chociażby na egzaminie maturalnym.
Czas wolny uczniowie spędzili na Starówce. – Poszliśmy z kilkoma osobami do „Polki”, restauracji Magdy Gessler – opowiada Szymon Guz. – Nigdy tam nie byliśmy, a chcieliśmy spróbować potraw najlepszych kucharzy. Deser był pyszny!
– Zrobiłam dużo zdjęć na Starówce – mówi Agata Brodacka – fotografia to moja pasja, kilka z nich wybrałam, by wysłać je na konkurs.
Popołudnie to czas na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Przewodnik ciekawie opowiadał o losach warszawiaków podczas powstańczego zrywu. Jak mówią uczniowie, chwilami były to opowieści bardzo wzruszające.
– Takie wyjazdy są ważne nie tylko po to, by integrować uczniów w klasie, ale przede wszystkim, by umożliwić młodzieży żywy kontakt z historią i współczesnością Polski – kraju, w którym żyją – podkreśliła pani Kujawa.
tekst /pp/
fot. archiwum szkoły
Czas wolny uczniowie spędzili na Starówce. – Poszliśmy z kilkoma osobami do „Polki”, restauracji Magdy Gessler – opowiada Szymon Guz. – Nigdy tam nie byliśmy, a chcieliśmy spróbować potraw najlepszych kucharzy. Deser był pyszny!
– Zrobiłam dużo zdjęć na Starówce – mówi Agata Brodacka – fotografia to moja pasja, kilka z nich wybrałam, by wysłać je na konkurs.
Popołudnie to czas na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Przewodnik ciekawie opowiadał o losach warszawiaków podczas powstańczego zrywu. Jak mówią uczniowie, chwilami były to opowieści bardzo wzruszające.
– Takie wyjazdy są ważne nie tylko po to, by integrować uczniów w klasie, ale przede wszystkim, by umożliwić młodzieży żywy kontakt z historią i współczesnością Polski – kraju, w którym żyją – podkreśliła pani Kujawa.
tekst /pp/
fot. archiwum szkoły