Czwartek, 18 kwietnia 2024. Imieniny Apoloniusza, Bogusławy

Zmiana organizacji ruchu - list do mieszkańców

2017-08-07 09:53:47 (ost. akt: 2017-08-07 10:31:41)

Szanowni Mieszkańcy Malborka!

W dniach 11-12 sierpnia br. odbędzie się dziewiąta edycja miejskiej imprezy plenerowej pn. Magic Malbork. Jak co roku miasto Malbork zaprosi w tym czasie Mieszkańców Malborka i turystów na występy teatrów ulicznych, liczne koncerty i warsztaty, animacje kulturalne, pokazy świateł, ognia i laserów, a także popisy akrobatów. Większość programu wydarzenia realizowana będzie w centrum Malborka wieczorem i w nocy z piątku na sobotę (planowane zakończenie programu o godzinie 1:00) oraz popołudniem, wieczorem i w nocy z soboty na niedzielę (planowane zakończenie programu o godzinie 2:00).

Organizacja tak znaczącego wydarzenia stanowi duże wyzwanie logistyczne i techniczne. W związku z tym, w terminie od 9 do 14 sierpnia na wspomnianym terenie trwać będą przygotowania i działania techniczne, wprowadzone zostaną także zmiany w organizacji ruchu pojazdów.
1. W środę, 9 sierpnia, o godz. 22:00 w centrum miasta zostanie wprowadzona zamiana organizacji ruchu polegająca na zamknięciu parkingu pomiędzy budynkiem Centrum Informacji turystycznej (dawne MWC) a placem po kinie Capitol – parking CENTRUM 1. Od czwartku, na parkingu prowadzone będą prace związane z ustawieniem sceny głównej Magic Malbork, której demontaż zaplanowano na poniedziałek, 14 sierpnia (do godzin wieczornych). Zachęcamy do parkowania aut na parkingu przy ul. Wareckiej/pl. Narutowicza oraz na zapleczu bloków spółdzielczych przy ul. Kościuszki.
2. Również w środę w centrum miasta przeprowadzone zostaną prace związane z instalacją sprzętu dla potrzeb realizacji nocnej iluminacji świetlnej budynków przy ul. Kościuszki. W tym roku zastosowana technologia nie wymaga montażu lamp na budynkach, natomiast sama iluminacja będzie oświetlać budynki w piątek i sobotę (11-12.08) od godziny 21:00 do 1:00 w nocy. Demontaż lamp nastąpi w nocy
z 12 na 13 sierpnia.
3. W związku z przygotowaniami oraz realizacją programu imprezy dojdzie także do zamknięcia ulic
w centrum miasta:
- Odcinek ulicy Kościuszki od skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Piastowską – przy McDonald’s - wzdłuż placu Jagiellończyka - do wysokości osi parkingu Centrum 1 miejskiego między PEPCO a MWC – w okresie : 11 SIERPNIA 2017 od godziny 19:00 do 24:00 i 12 SIERPNIA 2017 od godziny 12:00 do 24:00.
- Odcinek ulicy Kościuszki – od miejsca w osi parkingu Centrum 1 do skrzyżowania z ulicą Warecką (wraz ze skrzyżowaniem, wjazdem od strony DH Jagiełło i tunelem na przeciw dawnego MWC) – w okresie: 12 SIERPNIA 2017 od godziny 14:00 do 20:00. Co za tym idzie, niemożliwy będzie wjazd w ulicę Kościuszki od strony ulicy Wareckiej, a także z zaplecza DH Jagiełło i tunelem od strony Stacji LOTOS).
- Odcinek jednokierunkowy ulicy Piastowskiej od ronda przy restauracji McDonald’s do mostku im. Pawła Włodkowica na Kanale Juranda – w dniu 12 sierpnia 2017 od godziny 12:00 do 21:00. Samo rondo będzie dostępne dla kierowców. Na wspomnianym odcinku ulicy już od godzin wieczornych dnia poprzedniego nie będą dostępne miejsca parkingowe znajdujące się na poboczu.
4. Ze względu na realizację widowiska laserowego „Magia Światła” i nocnych iluminacji, w dniach 11 i 12 sierpnia w godzinach wieczornych czasowo wyłączane będzie oświetlenie uliczne w miejscach, gdzie mogłoby ono zakłócić prawidłowy przebieg pokazów, tj. na części ul. Kościuszki i ul. Wareckiej.
5. 12 sierpnia, podczas finału wieczornego koncertu (ok. godz. 23:00), z parkingu przy ul. Sierakowskich wstrzeliwane będą sztuczne ognie. W tym czasie teren ten nie będzie dostępny dla mieszkańców, prosimy również, by nie ustawiać tam wieczorem samochodów.
Przepraszamy Mieszkańców za wszelkie utrudnienia związane z realizacją wydarzenia i prosimy o wyrozumiałość szczególnie osoby zamieszkujące okolice centrum miasta. Jednocześnie serdecznie zachęcamy do skorzystania z programu przygotowanych atrakcji.

Organizatorzy Magic Malbork 2017
http://m.82-200.pl/2016/12/orig/magicmalbork-110.jpg